Nepoučitelný

Tak jsem zase nakupoval na Alze. A zase mě naštvali. A člověk by si řekl, proč teda ten pitomec nakupuje na tý zpropadený Alze, když ho tolik sere? Tak předně proto, že se ukázalo, že mne patřičně nasrat hravě dokáže i konkurence, ostatně o svých zkušenostech s CZC jsem se zde už myslím nejednou vyjadřoval a vzhledem k tomu, že poslední dobou ty výraznější alternativy k Alze skupuje Allegro, kterému bych se raději vyhnul, protože nerad vkládám svou důvěru v něco polského, a tím spíše v něco polského a navíc končící na -o, nakonec se k té Alze stejně vrátím.

Tedy, já bych se k nim vrátil, kdyby mi to ti truhlíci dovolili. Chtěl jsem se totiž přihlásit do svého účtu, ke kterému mám připojený ISIC a podobné vymoženosti, ale patrně to nejde, protože potřebuju zadat kód, který mi přišel na „mé“ telefonní číslo. Jenže to tedy zákaznický systém zelených mimozemšťanů pěkně popletl – navzdory tomu, že jsem při zakládání účtu skutečně své telefonní číslo uvedl, protože jsem při poslední objednávce jako kontaktní údaj zadal číslo své sestry, která si objednávané zboží vyzvedávala v AlzaBoxu, řekli si, že mi usnadní trápení, poněvadž to je zajisté známka toho, že jsem si změnil číslo, na nic se neptali, nastavili ho jako výchozí a hurá zapnout na něm tohle dvoufaktorové ověření. Což o to, já bych si ho klidně i zapnul sám, ale k čemu mi je, když ho takhle bez vyzvání propojí s číslem, které není moje? A to ani nemluvím o tom, že žádné ověření ze strany mé sestry nechtěli, takže kdybych tam tehdá býval napsal telefon na svého profesora diskrétní matematiky, oni by jej s radostí považovali za můj a dělali si s ním všelicos, aniž by s tím docent Mareš mohl cokoli dělat.

Je to vlastně velmi podobná situace, jako když se rozhodli, že mi sami prodlouží předplatné Alza+, které jsem dostal zdarma k objednávce, ovšem tentokrát přirozeně už ne zdarma. Všudypřítomná automatizace prvního a posledního ve výsledku vede k tomu, že opletačky, které měla zpříjemnit, zaplétá o to více. Takže já se teď kvůli té debilní Alze musím dostat k telefonu svojí sestry, která je aktuálně přes víkend pryč a tohle by prostě neměl být její problém.

A proč teda u té Alzy pořád nakupuju? Proč si neřeknu, že už mi s nimi teda jako došla trpělivost? No prostě protože to všechno vlastně pořád je šíleně pohodlné. Objednám si všechno pěkně přes internet, přijde mi to ani ne kilometr od domu za pakatel, nebo dokonce s tím jejich předplatným zadarmo, zkrátka to je několik kliknutí a jsem s tím jednoduše moc spokojený na to, abych si řekl, že se bez nich obejdu.

Tohle je bohužel taková velmi ošklivá lidská vlastnost, které se říká „příručnost“, a pověst praví, že od ní není úniku. Takže vlastně nemám, na co si stěžovat, protože ač na ně budu nadávat sebevíc, stejně k nim nakonec přijdu zpět na kolenou a s peněženkou v dlani.