Malý, měkký a pěkně k ničemu

Už je tomu tak, tentokrát si budu stěžovat na Microsoft. Ostatně to byla jen otázka času – Michal Chleboun na ně totiž již veřejně nadával, myslím, pětkrát a já nemohu nebýt v těsném závěsu. Čím se tedy Redmondské společnosti podařilo zkazit má vejce?

Před dávnými věky jsem se přihlásil do programu Windows Insider. V sumě to znamenalo, že jsem na svůj žalostný low-end laptop dostával obdobně žalostně vyladěné „preview“ verze tehdy ještě velmi mladých Windows 10. Byl to bezpochyby kšeft za všechny peníze, jelikož tou dobou Microsoft pomalu vypouštěl tzv. Redstone update, kde vedle nějakých nezajímavých nových funkcí též přebarvili výchozí pozadí plochy (pozor… počkejte si..!) na červeno, a to zkrátka třináctiletému mně nemohlo ujít. A navíc zadarmo! Tento zážitek se mi ukázal být osudným, ba přímo signifikantním, neboť se od té doby verzí Windows 10 a novějších střežím jako antikrista.

Leč navzdory mému odhlášení se z programu Insider, ba dokonce definitivnímu adieu a odinstalování toho výsměchu slovu operační systém, kterému říkají Windows 10, z notebooku, mi dalších šest let do schránky, kterou již skoro nepoužívám, chodí jejich neodbytné newslettery. Jak je uvedeno v patičce zprávy, není možné se z nich odhlásit jinak než odregistrací účtu (zařízení zjevně nestačí) z programu Insider, což lze učinit buď z počítače s Windows 10 (ještě v sobě mám poslední zbytky lidské cti, takže to pro mne není variantou), nebo z webového rozhraní.

Ale ouha! Webové rozhraní nejdřív odmítá odregistrovat nepřihlášený účet. Fajn, dobře – přihlásím se. Leč přihlásiv se zjišťuji, že se žádná z podstránek celého Insider portálu není s to načíst. Zkouším znovu v anonymním režimu, dokonce v Internet Exploreru, nic. Koukám na fóra Microsoftu – říkají, ať to zkusím v anonymním režimu nebo v Internet Exploreru… jak překvapivé!

Zoufalý, vyhledávám si, kam napsat na podporu, leč zjišťuji, že na žádnou podporu napsat nelze! Člověk jim patrně může buď zavolat v nějaké ouřední době nebo v obdobném termínu zkusit štěstí podporou přes chat – to mne samozřejmě moc neláká, poněvadž nehodlám riskovat, že se na mne ta podpora rozmluví německy, navíc tyhle věci obvykle implikují kooperaci přes drát nad nějakým složitým problémem, zatímco já jen chci, aby mne jednoduše odhlásili z nějakého programu. To by jim vážně uškodilo moc mít na té stránce kontaktní e-mail jako každá jiná soudná společnost? Když jsem chtěl změnit uživatelské jméno v NVIDIA účtu, napsal jsem na e-mail, další den přišla odpověď, vyřízeno. Když jsem potřeboval přenastavit datový limit ve Windscribe, napsal jsem na e-mail a následujícího dne jsem měl zpátky svých 100GB. I ty proklaté České dráhy mají kontaktní e-mail a dokonce odpovídají člověku i na úplné blbosti (to mi připomíná, že jsem o tom pořád nenapsal).

Tak proč, proboha, nemůže i Microsoft?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.